پولاریس

مینویسم زیرا این تنها یادآور وجود من است

پرنده کوچولو :)

yeganeh. dokht ۱۴۰۲/۷/۶، ۲۲:۳۳

یادمه وقتی کلاس اول بودم خاله بهاره و خاله آزاده به همراه داییم مادر بزرگم رو راضی کرده بودن که یه خونه ی جدا بگیرن و یه زندگی نسبتاً مستقلی رو شروع کنن خوشبختانه خونه ای که گرفته بودن به بیمارستانی که مادرم در اونجا کار میکرد نزدیک بود برای همین گاهی وقت ها وقتی شب کار بود من رو می برد پیششون خاله ام برام کلی برگه و مداد رنگی خریده بود به علاوه ی سی دی کارتون پت و مت :) 

یه بار که قرار بود بعد از مدت ها برم پیششون بارون شدیدی داشت میومد به قدری شدید بود که  حتی شیشه ی آپارتمان رو شکسته بود و بین خرده شیشه ها یه پرنده افتاده بود 

وقتی رفتم سمتش دیدم که هنوز زنده ست ولی بالش شکسته بود دورش یه پارچه تاب دادم و باخودم بردمش 

تا خود صبح ازش مراقبت کردم و سعی کردم گرم نگهش دارم اما یهویی خوابم برد وقتی از خواب بیدار شدم دیدم که نیستش و فهمیدم که مرده ....

کلی گریه کردم و بعد شروع کردم به نقاشی کشیدن چون فکر میکردم که به دستش می رسه 🚶

راستش این قضیه رو فراموش کرده بودم تا اینکه داییم بعد از این همه سال اون نقاشی رو بهم نشون داد  اما بعد از دیدن نقاشیم انگار یهویی همه چیز رو با جزئیات یادم اومد خیلی حس عجیبی داشت...

 

ترجمه😂:اولین روزی بود که یک بلبل پیدا کردم و خیلی خوشحال شدم اما اون بالش شکسته بود تا قلبش ترک خورده بود بعد فردا مرد خیلی گریه کردم همه اش با خودم می گفتم تو زنده ای دلم میخواست اون زنده باشد 

این هم نقاشی من درباره ی بدبختیام که همیشه برایم اتفاق می افتد

چیزی که بین یگانه ی ۱۹ ساله و ۶,۷ ساله مشترکه اینکه هردوشون حس میکنن خیلی بدبختن🚶اما واقعا برام سواله که جز این قضیه مشغله ی ذهنی من در اون بازه ی زمانی چی بوده که اینقدر احساس فلاکت میکردم😂 

 

پ.ن: نکته ی قابل توجه اینکه نقاشی کشیدنم از اون موقع تا الان تغییر خاصی نکرده:))

من کلا هنرهای هفتگانه رو دوست دارم به طور کلی همه شو .. فکر میکنم با افزایش سن بیشتر به سمت و سوی خاصی رفتم .. خصوصا اینکه چون وارد روانشناسی به صورت علمی شدم و تفکر علمی سعی کردم نسبت به همه ی پدیده ها داشته باشم و کمی فلسفیدن رو آموختم، برای همین بیشتر از تحلیل و بررسی لذت میبرم

در کل .. علم و هنر و فلسفه منو سر شوق میاره و حس زندگی کردن و زنده بودن بهم میده

(وی قرار است تا آخر عمر به عشق ورزیدن به علم، هنر و فلسفه بپردازد)

 

خیلی خیلی ممنونم گلم .. همچنین منم برات آرزوی موفقیت و سربلندی در زندگی رو دارم .. "از اونجایی که توی کامنت ها چشمم خورد و دیدم که انتخاب رشته کردی: امیدوارم همونی بشه که میخوای و به صلاحته 💖💖🌼 "

۸ مهر ۰۲
پاسخ
:)چقدر خوب ....اصلا زندگی با هنر و علم معنا پیدا می‌کنه
همین دوتا کنار هم بشر رو به تمدن حال رسوندن گاهی وقت ها به این فکر میکنم اگر آدم ها بیشتر متواضع بودن جهان حال چقدر میتونست خفن باشه🥲
خیلی ممنونم بابت آرزوی قشنگت💜🫂 
۹ مهر ۰۲

آره منم بعدا فهمیدم خیال پردازی تو ذهن کیفش بیشتره برای همین منم رها کردم و بیشتر غرق تفکراتم میشم 🥲🫠

🫢😬 این بدهههه!! مراقب باش ! البته عمده علتی که من پشت ماشین می ترسم بشینم فکر کنم سر همین باشه😐 یهو ممکنه برم تو هپروت  و رانندگی اصلا حای این موارد نیست و یک ثانیه غفلت یک عمر پشیمانی🥲✋️

+ خدا رو شکر 😍 ایشالله که رشته ی مورد علاقه تو قبول بشی عزیزم♡ برات ارزوی  موفقیت می کنم و ایشالله که با خبرای خوب به ما هم شیرینی بدی😍🤩💞

۷ مهر ۰۲
پاسخ
🥲دارم تلاشم رو میکنم که این عادت رو ترک کنم...
خیلی خیلی ممنونم بابت آرزوی قشنگت ❤️🫂
امیدوارم که برای توهم  بهترین ها اتفاق  بیفته و آینده ات به زیبایی قلبت باشه ❤️💜
۸ مهر ۰۲

دیگه به مرور زمان هر جی آدما انگار بزرگ تر میشن دغدغه هاشون فرق می کنه و موارد جدیدی رو دوست دارن کسب کنن سر همین ممکنه نوشتن روز هاش براش کسل کننده بشه کم کم و دیگه انجامش نده !😂👍

ارههه!! برای جمع آوری خاطرات و اینکه ببینیم بچگی هامون چقدر با الانمون  فاصله گرفته و اصلا قبلا کی بودیم و چقدر فرق کردیم جالبه!😂 من خود قبلا ام رو بگی نگی کم درک می کنم که چرا مثلا داستان فلان کارتون رو چون به جیزی که می خواستم برای ادامه ببینم ندیدم خودم بلند شدم طوری که خودم دوست داشتم کارتون رو تو خیالم ادامه دادم و شروع کردم به نوشتن😂😂🤣💔

++ یه سوال فنی ! 😅 یه سمت اون بلبله پَرش  هست که بزرگ تره یا سایه اش هست؟😅🤣😂 چون دو تا تیز کوچولو هم بالاش کشیدی انگار بال هستن😐 مونده بودم اون چیه سمت پایینش!🤔 و اینکه جوجه هه چشاش رو فقط ! چرا حس می کنم ازت عصبانیه؟🥲🥺

++ نگو که کنکوری هستی!!!!😐😱😞

۷ مهر ۰۲
پاسخ
بله دقیقا همینطوره:)))
منم همینطوریم البته من چیزی نمی نوشتم و البته نمی نویسم بلکه فقط خیال پردازی میکنم اینطوری کیفش بیشتره 😁😂😂چند ماه پیش سر همین خیال پردازیا اینقدر حواسم پرت شده بود که نزدیک بود تصادف کنم🗿یکم غیرقابل کنترل شده همه اش درحال خیال پردازیم طوری که حس میکنم افکارم دارن قورتم میدن🚶🚶🚶
نه اونا چیز خاصی نیستن😂😂فقط خواستم خلاقیت به خرج بدم شایدم چیز خاصی بودن یادم نیست🥲
اره بدجور داره نگاه می‌کنه 🚶
نه انتخاب رشته کردم :)
۷ مهر ۰۲

عجب ماجرایی !😯

منم بچه بودم زیاد می نوشتم 😂 از روز هام و کارایی کع می کردم و یا داستان هایی وه می نوشتم ، جمع آوری عکس به صورت معمایی تو دفترم و کلی چیزای دیگه😂😂😂🤣

 

جالب بود 😂 فکر کنم اون موقع کلاس اول بودی  یگانه جون!

راستی ! الان جه رشته ای می خونی ؟

۷ مهر ۰۲
پاسخ
😁چقدر جالب من گاهی وقت ها این کار رو میکردم اما دیگه ادامه اش ندادم چون آدم تنبلی بودم 🗿🗿
اما ای کاش اینکار رو بیشتر انجام میدادم چون وقتی آدم بزرگ میشه این چیزا خیلی براش لذت بخشن:)))
بله:) دیگه داشتم میرفتم دوم...
رشته ام تجربیه😅
۷ مهر ۰۲

یعنی مردم برا این نقاشی و متن😅

درباره ی بدبختیام❤️❤️

۷ مهر ۰۲
پاسخ
دور از جون 🥲💜💜
۷ مهر ۰۲

ولی این خیلی قشنگ بودTTTT اون جوری که شودم رو نوشته بودیT^T نقاشیت هم خیلی بامزه بود

به علاوه اینکه یگانه ۶,۷ ساله واقعا مودهxDTT

۷ مهر ۰۲
پاسخ
چشمات قشنگ میبینن🥲💜
😂😂یگانه ی ۶,۷ ساله سلطان غم و درده روزگار بدجور زخمیش کرده 🦅🦅😂
۷ مهر ۰۲

خب بچه های کوچک هم بدبختی دارند . اما جنسش با ما بزرگتر ها فرق می کنه . مثلا وقتی بچه لواشک می خواد و مامانش براش نمی خره ، این میشه بدبختیش . احتمالا بدبختی های اون دوره شما هم همین جور چیزا بوده . 

۷ مهر ۰۲
پاسخ
بله احتمالا همچین چیزی بوده:))))🥲
۷ مهر ۰۲

من متن نوشته شده توی نقاشی رو خوندم :")) بعدش رسیدم بخش "بد بختیام" نتونستم بخونم و رد شدم و بقیه ی جمله رو خوندم تا بفهمم چی بود .. بعدش بازم نفهمیدم و وقتی دیدم پایین نقاشی نوشتی خوندمش :"))

خیلی کیوت و بامزه بوده .. این کارت منو خیلی یاد خواهر خودم انداخت .. خواهر منم موقع بچگی یه دفترچه داشت که توش اتفاقای مهم زندگیش رو مینوشت .. ما پرنده زیاد داشتیم و کلا خانواده ام از اول دستی کردن پرنده ها(طوطی ها و گونه های دیگه)رو دوست داشتن و این باعث شد چند تا مرگ رو هم توی دفترش ثبت کنه ازشون .. اونم نقاشی میکشید و چیزی مینوشت و میچسبوند لای برگه های دفتر

 

برعکس من توی هنر خوب بودم .. وقتی بچه تر بودم توی تئاترهای مدرسه هام شرکت می کردم، نقاشیم خوب بود و همیشه بیست می گرفتم و مسابقات میرفتم، دست خطمم بدک نیست میگن خوبه، رقص مدرن و هیپ هاپ رو دنبال می کردم و چیزهای دیگه

با همه ی اینا وقتی که بزرگ شدم(یعنی آلانم) ترجیح میدم که بیشتر تحلیل گر باشم تا انجام دهنده. ذوقم نسبت به نقاشی کردن فروکش کرده. تئاتر های کم و خاصی هستن که دوست دارم ببینم. متاسفانه وقت ندارم ولی اگه میداشتم دوست داشتم چند تا کارِ دستی درست کنم و با گل رس مجسمه بسازم بازم. همچنین دوست دارم موسیقی رو جدی تر دنبال کنم ولی چون نمیرسم و شرایطش فراهم نیست میزارمش برای دوره ی دکترام یا بعدش

۷ مهر ۰۲
پاسخ
چه خوب :))) 
من خودم خیلی نقاشی کشیدن رو دوست دارم و به نظرم نسبت به بقیه ی رشته های هنری خیلی خاص تر هستش انگار خیلی دقیق تر و راحت تر میشه باهاش احساسات رو منتقل کرد و برای فهمیدنش لازم نیست که زبان دیگه ای رو بلد باشی و فقط با یه نگاه میشه احساسات و مفاهیمی که در اون اثر هستش رو فهمید و درک کرد...
واقعا آفرین به شما :)))
اگر هنوزم علاقه دارید حتما دنبالش کنید من خودم چند سالی میشه که ویولن گرفتم اما وقت نکردم که یادش بگیرم🚶البته هزینه ی کلاس موسیقی هم زیاد شده 🥲
اما خب به نظرم هر آدمی باید یه زمانی رو در زندگیش به هنر اختصاص بده مخصوصا شما که استعداد هم دارید واقعا حیفه ...
امیدوارم که دوره های مد نظرتون رو به خوبی به اتمام برسونید و چیزی که دوست دارید رو شروع کنید :))💜

۷ مهر ۰۲

ولی واقعاً خیلی خندیدم :)

من کلاً کارای هنری استعداد که چه عرض کنم... دستی بر آتش ندارم که هچ... دست و پامو هم گم میکنم

کلاً حوصلم نمیکشه. ولی خب خداروشکر از لحاظ خط در اوضاع نسبتاً خوبی به سر میبرم

۷ مهر ۰۲
پاسخ
تنها نیستید منم همینطورم🚶
مخصوصا در زمینه ی نقاشی کردن 😑
بله کلا نقاشی علاوه بر استعداد نیاز به حوصله و تلاش هم داره که من هیچ کدومش رو ندارم...
خب خیلی ها بهم گفتن که خطم خوبه اما بعضی ها هم بهم گفتن که بده اما از نظر خودم متوسطه نه خیلی خوبه و نه خیلی بد 🥲
۷ مهر ۰۲

من متن رو از رو نقاشی خوندم و برام خیلی باحال بود😂

به خصوص خط آخر که من همش بدبختم🤦🏻‍♂️😂😂😂

واقعاً منم با نقاشی میونه‌ی خوبی ندارم، اما امیدوارم خطت هم اینجوری نمونده باشه :/

خرچنگ و غورباقه در وصف بلبل :/

۷ مهر ۰۲
پاسخ
😂😂😂😂😅
حالا باید به روم میاوردین:))🚶🚶🚶
البته خداروشکر خیلی بهتر شده 😅
آخیش پس من تنها کسی نیستم که نقاشیش نابوده🚶🚶🗿
۷ مهر ۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Biography

من مطمئن نیستم که واقعا وجود دارم
من همه ی نویسندگانی هستم که خوانده ام
تمام افرادی که ملاقات کرده ام
همه ی زنانی هستم که دوستشان داشتم و تمام شهرهایی که دیده ام
-خورخه لوئیس بورخس